AIRBNB API Messages for co-host

Post Reply
apartments-alfama
Posts: 2
Joined: Sat Apr 22, 2017 7:19 am

Hi
Now that AIRBNB is stopping the email system to guests how are we going to resolve the issue of sending a message from a co-host?
At the moment all messages via the AIRBNB chat always show has being sent from the main host,

Will there be a workaround for this?

Thanks
Pedro
annettemorgenroth
Posts: 1120
Joined: Sun Jun 30, 2013 8:44 am

Airbnb informed us that hosts can fill out an attestation form to continue using the guest email feature: https://www.airbnb.com/account-settings ... al-hosting

Are you using API messaging via Beds24? We understand that messaging via API will not change. Please see here: https://wiki.beds24.com/index.php/Airbnb#Messaging what you need to do to use this option.
pension prenzlberg
Posts: 1
Joined: Sun Apr 24, 2016 1:50 pm

Sehr geehrte Frau Morgenroth,

am 4.6.2020 haben wir EUR 100,00 als Auffüllung des Guthabens an die Firma MPK überwiesen.

Z.Zt. arbeitet unser System nicht.???? Das Guthaben kann aufgrund der geringen Buchungszahlen nicht aufgebraucht sein.

Bitte prüfen Sie dringend!!!!!

Mit freundlichen Grüßen!

Pension Prenzlberg GmbH
Gundi Jordan
annettemorgenroth
Posts: 1120
Joined: Sun Jun 30, 2013 8:44 am

Ihr Guthaben ist aufgebraucht, weil wir für Sie Provisionen für Buchungen von Google and Google überwiesen haben.

Wir empfehlen allen Kunden, die Google Hotel Ads nutzen automatische Zahlungen zu einzurichten, um solche Probleme zu vermeiden.
Post Reply